Tuesday 8 February 2011

My Gud & Bad Old Days

hari hari yang sangat sebok! itu saja ai bole cakap. tak cukup masa lagi nak bersuka ria apetah lagi jika mahu bergedik gedik! ai paksakan diri untuk melapangkan masa yang sesungguh nya lansung tak cukup untuk d lapangkan adelah kerana untuk stalker tegar ai! yes it's yu! yu yang hari hari rajin untuk stalk belog buruk ai. sungguh yu rajin kan! ai thot once ai da delete belog yang lama yu takkan cari lagi dah.kalau macam tu sia sia lah ai delete belog ai dulu.

ai bukanlah seorang manusia yang perlukan simpati manusia manusia laen untuk ai teruskan kehidupan ai. ai cuma perlukan suasana yang riang dan gembira. jalan hidup ai tak semudah yang orang sangka. kisah hidup ai penuh dengan kisah kisah yang super! yes! superb! nak tahu kenapa? sebab ai lebih suka hipokrit untuk menjadi seorang yang gembira berbanding menunjukkan kesedihan diri ai. perlu apa ai bagitahu seluruh dunia?

ai buat enrty kali ini untuk ai bagitahu yu seorang stalker tegar ai keadaan diri ai selepas kita tak bersama. biar yu puas hati! tak perlu ai pura pura bila masuk soal jodoh pertemuan ajal perpisahan. seingat ai ini kisah perjalanan hidup ai.

* around july 2009
- kita sudah clash! kehidupan kita masing masing dalam haluan masing masing. dan yes waktu itu ego ai adelah keutamaan ai. dan hati ai adelah kepentingan ai.

* around nov - dec 2009
-ai bekerja sumwhere in shah alam dan yes ai berkenalan dengan ramai umat manusia. dan waktu itu tuhan tunjukkan penipuan yu tentang kewujudan fesbuk yu dalam alam maya ini. nak tahu macam mana ai tahu? hati! yes! sebab hati ai gugel gugel nama yu!

* around january 2010
- ai dah mulakan hidup baru. ai dah mulakan dunia carier ai dengan syarikat yang baru. dan yes ai sangat sayangkan kerja baru ai!
- ai mimpi yu mati dalam kemalangan. dan yu mati depan mata ai. ai tengok betapa parahnya keadaan yu! dan yes pagi itu ai bangun sambil menanges dan terus ai call yu. dan ai yakin yu masih ingat akan saat itu!

* around feb 2010
- yu call ai. yu mahu kita jumpa. yu mahu pulihkan keadaan.
- i-city shah alam jadi saksi janji yu! kawan yu jadi saksi siapakah ai d samping yu!
- tuhan itu adil! malam itu Dia tunjukkan kecurangan yu d tangan ai sendiri!
- 16.feb.2010 yu nekad lepaskan ai dan pergi pada dia yang baru yu kenal! yes pada yu dia lebih baek!
- dua minggu ai mati! air mata ai ego ai jatuh depan semua officemates ai depan boss ai sendiri kerana ai dah tak mampu terima hakikat ai masih perlukan yu! yes yu! walaupun ada yang mahu jadi pengganti.
- puas ai merayu mahu yu kembali! ai tolak tepi rasa malu ai dan ai merayu pada dia yang rampas yu dari ai dan yang ai dapat cumalah maki hamun! yu tahu apa ai rasa?
- ai balik rumah mak! jatuh air mata ai depan mak abah. yu tahu apa nasihat mereka untuk ai? mereka mahu ai cari pengganti yu! mereka tak mahu ai merana sedangkan yu bahagia. mak cakap suatu hari nanti yu akan kenal tinggi rendah langit bumi itu!

* around march - april 2010
- terima kaseh sebab tolong ai pindah rumah! budi yu ai hargai!
- yes ai kantoi! itu sebab yu ceroboh hak peribadi ai!
- yes ada yang mahu jadi pengganti yu.
- yes masa itu ai sudah putus harapan!
- dan yes masa itu ai terima lamaran sumone else cuz ai mahu lupakan yu!

* around may - june - july - august - september - oct 2010
- ai punya ramai pakwe masa itu.
- ai cuma mahu lupakan yu walaupun ai cuma menipu diri ai.
- ai enjoy dengan dunia ai sendiri.
- ai sebok bekerja dan ai itu yang paling ai sayang. yes! ai sangat sayang akan kerja ai!
- walaupun pada pandangan mata kasar orang ai sudah oke tapi sebenarnya ai dah mula sakit!
- ai masih mampu gagahkan diri untuk hadirkan diri berhari raya bersama keluarga yu! ai buat semua tu sebab ai terlalu sayangkan mak abah ayn dan semua family yu!

* around nov - dec 2010
- ai seronok dengan dunia ai! ai pergi melancong ke hanoi itu pun atas hadiah dari orang!
- kesakitan yang ai tanggung sudah nampak kesannya!
- walaupun ai sakit kerjaya ai masih tetap ai utamakan!
- tanggal 15.dec.2010 mama abah adik ai datang untuk bawa ai balik ke penang cuz ai sudah tak berdaya untuk hidup seperti biasa.
-tanggal 19.dec.2010 hidup ai seperti mati. dua minggu rumah ai penuh. ai lalui saat nazak. ai lalui saat ai lupa siapa diri ai. ai lalui mimpi ngeri dalam hidup ai. ai hilang kerja kesayangan ai. ai hilang dunia ai. ai bukan lagi diri ai.

* around jan 2011
- selamat tahun baru! tapi bagi ai dah tak ada apa apa erti lagi. terkadang ai lupa siapa diri ai. terkadang ai lupa semua perkara. kehidupan ai perlu ada yang kawal. ai takut untuk berdepan dengan dunia luar.
- semakin hari ai semakin pulih. tapi ingatan dan keyakinan ai masih belum pulih!
- saat itu tiba tiba yu muncul! muncul untuk apa? alasan yu sangat senang cuma mahu tahu perkembangan ai. untuk apa?

* saat ini ai sedang mahu bina hidup baru! dan yes ai baru d lamar! ai dan dia tak punya dunia cinta sama macam yu atau orang laen. kalau yu tengok betul betul ai baru terima dia sebagai kawan untuk 2bulan 2minggu dan 6hari. ai dan dia lansung tak kenal dunia couple. kami lansung tak pernah ada dunia dating sama macam orang laen. tapi dia lah yang ada d rumah ai bersama mama abah dan keluarga ai yang laen untuk jaga ai sepanjang ai sakit! dia yang bersusah payah mencari itu ini sampaikan sanggup unpaid leave 2minggu lamanya kerana mahu temani mama dan abah d saat ai sakit!

* saat ini ai terima lamaran dia kerana hati budi dia! dan sampai saat ini nama yu masih ai sebut sebut. jauh d satu sudut hati ai, ai masih mahu yu kembali dan kita sama sama betulkan keadaan. tapi sayang dengan maki hamun dan caci hina yu sekali lagi buat hati ai hancur sepenuhnya. tapi nama yu masih ai sebut. setiap hari! malah ai banding bezakan dia dengan yu. walaupun ai tahu ai sakitkan hati dia yang tak bersalah.

* dan saat ini, inilah diri ai. seperti diri yu macam itulah diri ai. sudah sampai masanya ai lepaskan semua kenangan yang dulu itu pergi. kekuatan yang datang itu adelah dari yu sendiri. kalau yu mampu buang ai, ai yakin ai jugak mampu buang yu. dan keyakinan dari dia buat ai yakin dia mampu bahagiakan ai lebih dari apa yang pernah ai ada suatu masa dulu. keikhlasan dia buat ai terima dia seadanya dia. dia biasa biasa saja. dia tak punya pangkat apetah lagi status atau title sehebat yu. tapi dia punya kejujuran yang sangat luar biasa! dan dia adalah dia yang mampu terima diri ai seadanya dia. Alhamdulillah. Ameen.

~beberapa hari selepas ai d risik dan ai berbangga cincin itu tersarung d jari ai~

~Alhamdulillah! rezeki Allah selalu ada d mana mana dalam pelbagai cara~

2 comments:

Theryna said...

what we've been through is just the same. i wish i will be like u one final day and not turning back. not even to mention his name :)

hey darlingg, jaga baik2 relationship ini. both of u deserve the best :)

♣DYA AL-AIEN♣ said...

CIK RINA DEAR:
hmmm..
sama kan kisah kita..
cuma beza awak die hilang ingatan..
and mine dia buang ingatan dia..

saat ni i will never turn back to him..
bukan sengaja tanak but utk apa kita blk pada org yg da tak perlukan kita..

insyaAllah dya belajar dari cerita lama untuk jaga hub yg baru ni.. :)

Lilypie First Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers