Tuesday, 29 March 2011

Gigi Rongak!

tadi masa sedap sedap ai melepak atas katil layan belog layan fesbuk tiba tiba TuanAbah ai ketuk pintu balik. tahu apa beliau cari bila masuk bilik ai? beliau cari minyak cap kapak. ai hairan sebab sudah sah sah dalam rumah ai memang tak ada minyak busuk itu. euw! seriyus ai cakap ai benci bau minyak cap kapak. boleh buat ai hendak muntah aja. orang yang pening hilang pening. ai yang tak pening boleh pening tiba tiba.

berbalik kepada TuanABah ai tiba tiba cari minyak cap kapak. bila ai tanya hendak buat apa? TuanAbah cakap dia sakit gigi. gigi baru nak tumbuh. erk! gigi nk tumbuh? terus berkedut muka ai fikir aih takkan lah kot kan? terus semua orang gelak gelak. bhahahahahahahahahahahahah! haru betoi! dah tua tua gigi hendak tumbuh apanya. hadoilah!


~hamek kau! sikit punya luas pakcik nih nganga tayang gigi rongak dia~

Kembar Dengan Henfon.

aah. iyelah! ai memang tengah berusaha untuk jadi budak pandai. hehe! selama hari ini selalunya ai belakon bijak pandai aje. heeeee! pagi pagi tadi bangun awal. seriyes ouh memang awal sungguh. sudah sampai ke tengah hari mata bejaga. apalah! EncekJantungHati balik kerja terus gayut gayut. uhuk! terima kasih kepada OrangKuning pilihan EncekJantungHati. sebab OrangKuning lah kami boleh membebel bertekak melalut merepek bergelak berketawa berbincang macam bateri henfon tak akan habis sampai lusa. hehe!

d sebabkan sekarang ai dengan separuh bangganya menjadi pungguk rindukan bulan bertenggek dekat rumah siang dan malam kemudian bila ada waktu tambahan dengan muka sepuluhsen campur dengan rasa sedikit pun tidak bersalah mesti buat perangai budak budak separuh akal bebai bebai dekat EncekJantungHati. hebat ke tidak? hehehe! nasiblah beliau tahu ai kebosanan jadi beliau abaikan darab dengan melayan aja kerenah yang mengada ngada cukup tidak logik ai itu.

paling hebat ai ada hobi baru. mahu tahu? hmm! hobi baru adalah diamkan henfon. eyh faham tak apa ai cuba maksudkan? kadang kadang berhari hari henfon ai diam macam budak baik aje. kadang kadang sampai terlupa ai ada henfon. kadang kadang bila buat sportcheck tengok bepuluh puluh mesej tak terbalas. belum masuk panggilan terlepas bersepah sepah ah. ini satu kebanggaan yang baru ouh! untuk semua orang orang yang kenal siapa ai siapa DyaAien dengan yakin mesti terkejut punyalah. silap silap mesti pengsan bangun balik lepas itu pitam kemudian sambung pengsan lagi.

henfon ai satu masa dulu adalah kembar ai okeh. sampai waktu mandi pun haruslah henfon ikut sama. hehe! waktu makan waktu segala waktu henfon tetap melekat dekat tangan. kadang kadang tertidur sambil pegang henfon. hebat tak? hebat tak? nak tengok henfon tak ada dekat tangan ai ada senang aja. waktu solat. waktu jawab exam. itu saja. kuikuikuikui! tapi itu dululah. satu waktu dulu. waktu ai dengan bekas EncekKesayangan ai. sekarang sudah tak macam itu dah. kadang kadang rindu ah waktu waktu dulu. bila fikir fikir kan semula itulah kenangan manis. ah! rindu dia semula.

kesimpulannya d sini adalah sekarang ai sudah bukan kembar dengan henfon. cuma ai lebih banyak bermesra mesraan dengan lappy aja. itupun sebab ada fesbuk ada twitter ada belog. kalau tak halamatnya kerja ai adalah tido aja. bhahahahahaha! buruk ah perangai yang satu ini. ok bye.

Job Interview Guidelines

hai once again. hihi! for the first time im writing in english. forsure i will use broken english here and there. silly me! but just let me try something new. let me learn from my mistake. hohoho! ouh yea since i m preparing myself for my new job interview so i feels like want to share some info with you guys out there. lets read.


first of all you must read the job description and company profile carefully so that you are aware of the job details when an employer calls you about your application. if the job advertisement does not contain enough information ask the employer for more details. remember to write down the name and contact number of the recruiter in case you need to call back later. prepare for the interview by finding out more about the company the job and the industry. be punctual for your interview. bring your resume transcripts certificates and relevant documents to the interview.


IMPORTANT! if you cannot attend the confirmed interview for whatever reason you must contact the employer at least one day beforehand to let them know. keeping a good interview attendance record will help to ensure opportunities for interview in the future. as employers they have the right to share their 'NoShow' and late cancellation records. if you do not have the employer's contact details look under the company profile in the application status page or you can google the company's web and check their contact details. or else you can check in the telephone book or yellow pages might be one of good choices to search any contact details you want to.


lastly send the employer a thank you email after the interview. follow up with the employer on the status of the interview after two or three days later. this will shows your interest for the job and may increase your chances of success. ok. thats all i can share here. good luck guys!

Nak Buat Macam Mana Ni?

bila menjadi seorang perempuan dan setiap hari menghadap masalah keliru untuk buat keputusan dalam nak memilih baju apa nak pakai seharian harian warna apa yang nak d mix dan match kan kasut apa pulak nak d pakai untuk lengkapkan gaya tudung apa yang boleh masuk dan sedondon dengan baju maka itu adalah bukan masalah yang cukup besar lagi ya. itu adalah masalah yang normal untuk seorang perempuan. jadi sila jangan pelik. tapi bila masuk bab keliru nk pilih apa keputusan terbaik untuk hidup sendiri itu memang adalah sejenis masalah yang cukup besar. seriyus itu adalah masalah yang sangat sangat besar. boleh mengganggu ekosistem tubuh badan. boleh mengganggu perjalanan angin monsun perasaan dan mood sedunia. kadang kadang boleh menimbulkan ribut taufan sikap dan puting beliung perangai tahu. susah sungguh kan? kadang kadang bukan tak boleh nak jadi rasional. cuma sudah hakikat kejadian seorang wanita itu menurut perasaan. semua jalan menuju ke depan. tapi jalannya banyak. ouh itulah masalah ai sekarang. jalan mana satu yang ai nak pilih sekarang? penat sudah otak ai asyik berfikir fikir dan fikir dan fikir entah sampai bila asyik nak berfikir aja. hampir 4bulan ai menjadi pungguk rindukan bulan bertenggek d tepian permai makan tido shopping berjalan aja kerjanya. ouh ada kerja tambahan jugak! menanggung sakit. kerja tambahan yang d kira sebagai overtime tapi tak bergaji. hebatkan? hmm! memang hebat tapi menderita tahu. berita baik! semalam ai sudah d offer untuk kembali beraksi sebagai seorang wanita matang yang sibuk. matang habis gitu tahu. ini adalah tawaran yang kedua kalinya selepas ai menolak semasa d offer d awal bulan januari lepas. position? hmm memang baik. untuk seorang gadis berusia 25tahun dan tak punya sekeping kertas bernama ijazah tetapi d tawar sebuah jawatan pemegang ijazah bersama gaji yang hmm boleh ai cakap memang bahagia hidup alamat tiap tiap bulan boleh pergi melancong dalam negara maka itu adalah hebat untuk ai! Alhamdulillah. rezeki Allah nak bagi. tapi! ada tapi pulak! entah kenapa bila ai khabarkan berita gembira ini kepada PuanMama dan TuanAbah mereka sungguh berat mahu lepaskan ai pergi. pergi mana? pergi KualaLumpur. hehe! mungkin mereka susah hati lagi. risau mimpi ngeri berulang lagi. part inilah yang paling ai tak suka. hadoih! PuanMama TuanAbah sudah beri lampu hijau. tapi lampu hijau itu malap. macam nak menyala tapi malu malu kucing nak menyala. malap malap aja sinarannya pun. haih! jadi sekarang ai sudah tersepit. antara hendak pergi atau jangan pergi. antara mahu terima atau mahu menolak. antara jawatan besar atau kebahagian orang orang besar dalam kehidupan ai. ouh sedihnya! sedih sangat sangat tahu. kalaulah boleh mahu saja ai bawa PuanMama TuanAbah pergi sana tinggal sama ai. peluang macam ini bukan selalu boleh dapat. peningnya kepala ai berfikir dan berfikir dan berfikir. sedangkan esok adalah hari pentingnya. tolonglah. bagi idea. bagi cadangan. bagi pendapat. bagi nasihat. kalau ai tolak akan ada lagikah peluang sebaik ini masa akan datang? dan kalau ai pergi kesian pulak dekat PuanMama dan TuanAbah. tentu mereka susah hati. tentu mereka sunyi. hati ai berat mahu tinggalkan mereka. ouh susahnya hati fikirkan antara kehendak sendiri dan hati ibubapa.

~jalan mana satu yang ai nak pilih?~


hamek kau karangan tak ada perenggan. pening pening punya pasal. ekekekek! ok lah! mahu pergi berbincang. EncekJantungHati mahu pergi kursus autocad. dan ai gedik gedik mahu join. kehkehkeh! nasib baik dia ok. phewww. orang bertunang pergi kursus kahwin. ai pergi kursus autocad. kahkahkahkah!

Monday, 28 March 2011

Quotes Of The Day (4)

Mengetahui sesuatu dan memahami segala sesuatu adalah lebih baik daripada mengetahui segala sesuatu tetapi tidak memahami sesuatu.

Pelangi Suram Warna Kelabu.

dah dengar ke lagu dekat bawah? pergh! tangkap dalam ah lirik lagu dekat bawah nih kan? ai bukan tahap sebak sebak aje dah. dah tahap meleleh leleh sudah air mata. pertama kali dengar aje dah meleleh leleh apatah lagi kalau dengar berulang ulang kali. boleh banjir sebaldi air mata weyh. grrr! sendiri cari penyakit. mata mengantuk sudah tahap pedih pedih sudah sebab mengantuk. tapi degil tak mahu tido lagi. hamek kau! tangan rajin sangat nak menggugel gugel lagu best dekat Utube sana. sekali terlayan lagi sentap. padanlah muka!

tahu tak semalam ai punyalah teringatkan dia. alah! jangan d soal siapa dia. mesti sudah tahu dialah BekasKesayangan ai. urgh! sebenarnya otak ai sampai ke saat ini masih berfikir apa sebenarnya yang ada dalam hati dia? dan apa sebenarnya yang otak dia fikirkan? bagaimana dia mampu untuk buang segala yang hebat untuk 6tahun dengan mudah? ish! sungguh ai tak faham!
ai sendiri sampai ke saat ini belum mampu untuk lupakan dia. not even a second! mungkin orang tengok ai senyum ai ketawa ai gembira dan ai sebagainya. tapi d satu sudut dalam otak ai masih memikirkan dia kenangan bersama dia dan kenapa ini sudahnya. bukan ai mempertikaikan takdir. dan bukan ai menolak kehendak takdir. cuma terkadang manusia biasa yang suka berfikir seperti ai memang selalu menurut rasa hati.

ai tak letak semua salah kepada dia semata mata kerana dari pihak diri ai jugak punya salah. samada ai sengaja atau ai tak sengajakan ai jugak manusia biasa seperti dia. ai berfikir kenapa tak ada kemaafan dari dia untuk ai sedangkan untuk 6tahun yang panjang sudah berjuta kemaafan yang ai berikan untuk dia. jadi atas alasan apa dia tak mahu maafkan ai dan dengan mudah sudah punya pengganti diri ai d saat sebenarnya keadaan masih mampu untuk d betulkan dan kesalahan masih mampu untuk d maafkan.


orang selalu cakap kerana dia sudah punya pengganti sebab itu dia tak mahu lagi terima diri ai apatah lagi memaafkan ai. maka dengan tak ada sejuta alasan diri ai dan semua kenangan bersama semua pergorbanan selama 6tahun itu sudah tidak punya nilai lagi. kadang kadang bila ai fikir ada benarnya apa yang mereka katakan walaupun pada ai sebenarnya mereka mahu memujuk ai untuk berhenti bersedih dan mulakan hidup baru tanpa fikirkan dia lagi.


tapi! persoalannya mampukah hati jiwa perasaan dan otak kita dengan mudah mampu lupakan apatah lagi untuk membuang atau dengan mudah memadamkan semua kenangan kenangan yang sangat manis untuk satu jangka masa yang sangat lama? bagi diri ai jawapannya ialah ai tak mampu. ya! ai tak mampu. apatah lagi itu adalah cinta pertama dan sering menjadi doa itu juga cinta terakhir.


tahu tak selepas kehilangan dia banyak yang ai belajar. paling utama ialah selepas hidup sendiri ai lebih dekat kepada Allah dan ai lebih sibuk dengan urusan dunia ai. semakin ai berdoa mahu lupakan dia semakin hati ai yakin dengan ujian ini. pelik? tapi itulah alasan kenapa ai masih menjawab pada semua bahawa suatu hari nanti Allah akan betulkan kembali jalan cerita yang makin jauh tersasul perjalanannya ini. orang cakap jangan membenci sebab itu yang akan buat kita semakin ingat. ouh tidak! jujur ai tidak pernah benci dia. ai sudah lama maafkan dia. ai senantiasa maafkan dia. ai lebih kenal dia berbanding semua semua. ai tersangat sangat kenal dia. terkadang sikap dan keputusan dirinya selalu tak rasional. begitulah dia. terburu buru.


orang cakap ai bodoh. bodoh sebab masih sayang pada orang yang murah cintanya. eyh! mana ada ai bodoh? orang cakap ai buta. buta sebab sudah nyata diri ai lansung tidak d hargai tapi masih mengharap padanya. eyh! mana ada ai buta? orang cakap ai gila. gila sebab masih berani pertahankan orang yang tak cintai diri ai sepenuh hatinya. eyh! mana ada ai gila?


jadi macam manalah ai tak keliru dengan keadaan? orang cakap ai itu ini. tapi fakta yang sebenarnya ai sihat dan sempurna. entah apalah yang mereka tafsirkan diri ai? hmm! malas mahu fikirkan soal itu. janji ai tidak ganggu hidup siapa siapa pun. kalau iya pun ai menangis saban malam kerana terlalu rindu dia atau terlalu sedih kerana ini yang d uji pada ai hakikatnya air mata ai itu sedikit pun tidak menitik hingga basah orang lain. yang basah cuma pipi ai.


walau apapun yang jadi sebenarnya semua orang tahu ai masih sayang dan masih harap akan kepulangan diri dia dalam kehidupan ai. kerana itu saat ini diri ai terikat dalam satu keputusan yang sebenarnya ai sendiri tak pasti. iya! ai masih dan akan sentiasa sayang dia. mungkin saat ini Allah tutup mata hatinya hingga buta untuk nilaikan diri dan cinta yang ai ada untuk dia. tapi ai yakin suatu hari nanti Allah akan bukakan apa yang Dia tutup. Allah akan buktikan apa yang lebih Dia tahu.


kalau benar diri ai bersalah dengan rendah hati ai mohon agar diri ai d maafkan. ai jugak manusia biasa yang tersepit dalam ruang dan keadaan yang ai sendiri tak pernah sangka akan terjadi. jika hari ini ai d soal kenapa saat itu ai jadi macam itu macam ini sungguh ai tak punya jawapan yang mampu ai berikan. ai jugak keliru. tapi ai yakin Allah ada jawapannya untuk tiap apa yang sudah terjadi. jadi maafkan ai kerana diri ai jugak manusia biasa. ai jugak tak mahu berada dalam keadaan rumit. ai jugak tak mahu hilang nikmat dunia paling indah yang pernah ai ada. tapi apa daya ai takdir perjalanan hidup ai bukan ai yang tentukan semata mata. tak ada apa yang ai dapat selepas hilang separuh dari diri ai melainkan air mata. hye! menangis itu sakit tahu. sedih itu sengsara tahu. rindu itu merana tahu. dan siapa yang mahu dirinya terluka dengan keadaan? urgh! ai pasti tak ada siapa pun yang mahu.


baiklah! dengan apa yang sudah ai bebel panjang panjang dekat atas sebenarnya ai cuma mahu cakap YaAllah betapa rindunya hati pada dia pada setiap kenangan kenangan bersama dia pada setiap kegembiraan yang dia bawa dalam hidup ai sepanjang 6tahun itu. sila bayangkan pelangi yang terang berwarna warni tiba tiba bertukar menjadi suram berwarna kelabu. ya! itulah gambaran diri ai d setiap saat ini tanpa dia. sedih betul!



Marshanda - Sejuta Cinta




sudah berakhir sudah
perjalanan cinta berakhir sudah
engkau pergi tuk selamanya, tuk selamanya
mungkin ini sudah suratan
engkau dan diriku tak bisa bersama
mungkin ini sudah suratan, sudah suratan

jangan kau pergi untuk meninggalkan aku
aku di sini dengan sejuta cinta untukmu
jangan kau pergi untuk melupakan aku
aku menangis kerna hidup tanpa dirimu

sudah memang sudah
perjalanan cinta berakhir sudah
engkau pergi tuk selamanya, tuk selamanya

jangan kau pergi untuk meninggalkan aku
aku di sini dengan sejuta cinta untukmu
jangan kau pergi untuk melupakan aku
aku menangis kerna hidup tanpamu

jangan kau pergi untuk meninggalkan aku
aku di sini dengan sejuta cintamu
jangan kau pergi untuk meninggalkan aku
aku di sini dengan sejuta cintamu
jangan kau pergi untuk meninggalkan aku
aku di sini dengan sejuta cinta untukmu

sudah memang sudah

Sunday, 27 March 2011

Tahniah! Tahniah!

kahkahkahkah! entry kali ini ai mahu gelak gelak dan gelak sampai sakit perut! boleh tak? mesti pelik. tajuk entry gah jek cakap tahniah. tapi masuk permulaan karangan ai gelak. ouh! tahniah itu kepada diri ai sendirilah. tak perasaankah pada header baru ai? kuang! kuang! kuang! berpenat lelah ai tergodek godek belajar nak buat header transparent. berjaya pun!

tahniahlah kepada diri sendiri. orang cakap kalau orang tak berseni ajarlah macam mana sekalipun belum tentu boleh buat sebab tak minat. erk! jangan marah kalau ada yang terasa. ouh! ai sendiri pun masih belajar. kekok! apapun terima kasih berjuta juta kepada ticer ai. ai ada ticer bila masuk bab bab seperti ini. gigih sungguh beliau membantu ai yang agak tak pandai nak buat benda benda alah macam ini tahu.

haaaaaa! tak sia sia ai tak boleh tidur lagi 1malam untuk malam ini. kan? ada jugak benda baru yang berjaya d buat. seumur hidup weyh! seumur hidup. ini pertama kali sentuh adobe photoshop. haruslah bangga. dah macam sewel seorang diri pulak ai dekat sini. ouh sudahlah nak pergi jakunkan diri lagi lah.



~hasil fresh dari ladang ah!~


~tapi ai pilih yang ini sebab ada nama belog ai~

kali ini ai pilih untuk header yang simple simple aja. header yang sebelum ini kan sudah cukup kepoyoan penuh dengan segala macam nak d letaknya. so kali ini ai rasa mahu letak yang simple aja. erk! tiba tiba nampak macam header yang matang untuk orang yang tak berapa cukup nak matang. hahahaha! paling penting gambar muka memang suci habis! muka suci masa pergi Hanoi. tapi entah kenapa sekarang muka teruk betul. damn! kecewa betul.

Saturday, 26 March 2011

Happy Birthday Kak Wanie!

hi KakWanie. surprise! heheh! Dya nak buat ucapan istimewa sempena hari sepesel KakWanie hari ini.

Selamat Hari Lahir yang ke26 untuk KakWanie. may Allah bless u always my dear kakak. semoga d panjangkan umur dan d murahkan rezeki selalu. semoga berbahagia selalu dengan EncekTunang dan keluarga akak. semoga apa yang KakWanie hajati akan tercapai. dan semoga semua yang baik baik aje untuk KakWanie.


~inilah KakWanie. comel kan?~

sebenarnya ai pun dah tak berapa ingat macam mana boleh kenal KakWanie. samada melalui blog atau friendster. tapi ai sangat konfem kami berkenalan dan berjumpa cuma d alam maya saja. dan yang pastinya memang dah sangat lama kenal beliau. beliau sangatlah sweet. kreatif itu yang ai pasti. ouh KakWanie sangat terer edit gambar. suka sangat! pernah lost contact tapi sungguh tak sangka KakWanie masih menjejaki ai sampai ke dunia fesbuk. seriyuslah kau ai cakap memang ai terkejut sangat dan sangat sangat rasa d hargai. hiks! ada jugak yang begitu menghargai ai sebagai kawan. sungguh terharu tahu. sob sob sob! sayang KakWanie!

~nah dya bagi 4biji kek. semua pun princess cake semata mata nak buat KakWanie terasa seperti seorang princess hari ini~

ouh yea! KakWanie pun ada belog tahu. keliklah dekat sini untuk pergi sana. jemput kenal kenal dengan KakWanie yea.

##notakaki##ampun KakWanie. ampun! dya cilok gambar KakWanie dari fesbuk. tak bagitau dulu sebab nak buat kejutan. harap terkojut lah yo. :)

Saya Join 1Hari 1Blogger The FaceBlog Yaww!

d sebabkan malam ini malam kedua ai tak boleh tido walaupun dah jenuh TuanAbah membebel bebel ingatkan ai untuk tido awal. nak buat macam mana kalau sudah memang mata yang degil. tinggallah ai seorang diri tercangok sensorang. kesian tau sebab seronok aje tengok CikAdik ai dekat sebelah tido lena nyenyak pulak tu.


~hampir semereng nih lah ai jadinya bila tinggal seorang tak boleh tido~

jadi habis ai merantau warriors pergi jalan jalan makan angin dekat blog semua orang. dah jalan jalan ai jumpa segmen yang best jadi ai rasa ai nak join jugak lah. ai jumpa segmen ini pun dekat blog CikMimi. ouh dia sepupu ai. hiks! nama segmen ini adalah

SEGMEN 1 HARI 1 BLOGGER THE FACEBLOG

MAKLUMAT SEGMEN

SEGMEN:
1 hari 1 blogger the faceblog

TUJUAN:
mengeratkan hubungan antara blogger-blogger di malaysia

PERJALANAN SEGMEN:
pihak mereka akan membuat 1 entry setiap hari berkenaan blog anda pada ruangan the faceblog. dalam entry tersebut kami akan kongsikan berkenaan blog anda dan diri anda.

SYARAT NAK JOIN:
-ahli kepada the faceblog.
-buat satu entry di blog anda berkenaan :-
1. nama anda @ nickname
2. nama blog anda & rahsia di sebalik nama tersebut
2. ceritakan tentang blog anda.
3. tujuan anda blogging
4. harapan anda untuk blog anda.
5. sedikit nasihat @ pesanan kepada blogger lain.
6. letakkan banner segmen dibawah pada entry anda dan linkkan ke sini.

ok sekarang masa untuk ai pulak berceloteh mengikut syarat syarat yang d nyatakan

*ahli - check yes! ai dah jadi ahli dah.


~siap ada bukti lagi tau~

*nama @ nickname - hmm prefer people to know me as Dya Aien. jadi boleh panggil Dya @ Aien

*nama blog - PumpkinMumpkin. rahsia? tak ada rahsia pun melaenkan ai adalah peminat pumpkin yang comel comel masa HalloweenDay. mat saleh dekat oversea sana ukir pumpkin tu macam macam rupa. ai jatuh cinta dah. hehehe.

*tentang blog - ini diari elektronik ai. tempat untuk ai cakap apa saja yang ai rasa dan ai lalui. nak shout dekat fesbuk susah sebab nanti orang sound itu ini. padahal itu fesbuk ai. jadi sekarang belog ini tempat ai simpan segala cerita hidup ai. okey tak?

*tujuan berblog - dah nama pun elektronik diari. jadi ia adalah untuk ai wariskan cerita hidup ai untuk waris waris ai yang akan datang in the future. supaya diorang akan terus ingat dan sayang ai bila ai dah tak ada atas dunia ni. sob sob sob! sedih pulak.

*harapan untuk blog - semoga legasi legasi ai yang akan datang akan meneruskan ceritera mereka dalam belog ai. pergh! boleh buat cerita ikut sesi waris yang ke berapa berapa nanti. hebatlah!

*nasihat - ai tak pandai nasihat nasihat. cuma boleh cakap selamat berblogging dan selamat berkawan kawan d alam maya secara sihat. mungkin 1hari nanti boleh buat gathering para blogger besar besaran untuk 1Malaysia. :)

~comel eyh banner. ai suka!~

oke sekian terima kasih. sampai sini aja.

Friday, 25 March 2011

Quotes Of The Day (3) ~ Ambillah Waktu Untuk?

*ambillah waktu untuk berfikir. itu adalah sumber kekuatan.

*ambillah waktu untuk bermain. itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi.

*ambillah waktu untuk berdoa. itu adalah sumber ketenangan.

*ambillah waktu untuk belajar. itu adalah sumber kebijaksanaan.

*ambillah waktu untuk mencintai dan d cintai. itu adalah hak istimewa yang berikan Tuhan.

*ambillah waktu bersahabat. itu adalah jalan menuju kebahagiaan.

*ambillah waktu untuk tertawa. itu adalah muzik yang menggetarkan hati.

*ambillah waktu untuk bekerja. itu adalah nilai keberhasilan.

*ambillah waktu untuk beramal. itu adalah kunci menuju ke syurga.


Thursday, 24 March 2011

Lompat Bintang Pergi Cloudnine!

hebat tak? dalam 1hari 3entry ai buat. hebat ouh hebat! ini pertama kali. hihihi! ouh seriyes malam ini ai memang sangat happy. hebatlah perasaan happy ai malam ini. sampai rasa mahu lompat lompat bintang pergi cloudnine sana kemudian berehat rehat sementar relax relax dulu sambil baring baring atas awan sambil goyang goyang kaki kemudian senyum senyum kemudian cakap syukur YaAllah. semoga perasaan itu akan terus kekal dan semakin bertambah saban hari nanti. ameen.

sudah lama rasa tak happy macam ini tahu. asyik sedih. asyik menangis. sekejap tenang. kemudian tertekan semula. orang yang bertanggungjawab membawa rasa bahagia dan gembira dan tenang dalam hati ini adalah dia PuanEmak. yes PuanEmak. ouh sekejap ai kenalkan siapa dia PuanEmak. jangan keliru. PuanMama dan PuanEmak adalah 2orang yang berbeza.

PuanMama adalah beliau ibu ai dunia akhirat. dari rahim beliau ai keluar. dari susah payah beliau ai membesar. yea iya dalam bahasa mudah ibu kandunglah. haish. PuanEmak pulak adalah tempat ai menumpang kasih dan sayang sebagai seorang orang asing dalam hidup dan jugak semua ahli keluarganya d sana. tapi! ada tapi ok. sekarang dalam saat saat tak berapa nak pasti PuanEmak cakap apapun yang jadi ai tetap anak beliau. YaAllah terharunya. terima kasih PuanEmak.

lama ai diam. lama ai menghilangkan diri. kali terakhir ai dengar suara beliau sebelum ai berangkat pergi ke Hanoi november tahun lepas. balik sini ai sibuk dengan kerja kemudian sakit. sampailah semalam rindu ai dah tak boleh tahan. macam biasa nak tekan nombor dekat telefon rasa haih sungguhlah berat hati sebab kalau beliau ada d depan mata konfem dah menangis nangis dah. yang pastinya melalui orang tengah ai sampaikan khabar tentang diri ai. dengan harapan PuanEmak faham.

bangun pagi tadi aih ada nombor telefon asing sudah termisscall. dan macam biasa sejak ai sakit memang ai tak akan jawab kalau nombor asing yang menjerit jerit dekat henfon ai. haruslah orang orang mesej ai dulu bagitahu siapa dia kemudian baru ai jawab. ai terpaksa sebab kena berjaga jaga. tak mahu kesakitan lama itu berulang lagi. sangat menakutkan.

tadi sedang kalut mahu tunaikan solat maghrib sekali lagi nombor yang sama menjerit jerit dekat henfon. haruslah mintak tolong CikAdik ai yang jawab. kemudian terus hati menjerit PuanEmak! rindunya! sungguh terharu. PuanEmak minta nombor henfon ai dari orang tengah sebab beliau risaukan ai selepas tahu ai sakit. YaAllah ai sayang beliau. sampai mati beliau jugak ibu kesayangan ai. puas bersembang itu ini. lega hati. PuanEmak sangat ok. sayang beliau! PuanEmak oh PuanEmak. nanti kita jumpa lagi. tunggu ya. doakan yang terbaik untuk anak PuanEmak yang satu ini.

ouh mesti ada yang tertanya tanya kalau PuanMama itu adalah ibu kandungnya ai jadi siapa beliau PuanEmak? PuanEmak adalah ibu kepada BekasKesayangan ai. yes! sampai ke saat ini PuanEmak tetap PuanEmak ai. walau hubungan itu sudah berakhir. PuanEmak cakap kalau pun mungkin Allah tetapkan dia bukan jodoh ai maka anggaplah dia sebagai abang atau adik ai. aish PuanEmak mana boleh abang atau adik. kami jadi kembarlah. kami kan punya sama umur.

Wednesday, 23 March 2011

Aziz Hazmi - HNSZLKH?



dan hi lagi dan lagi dan lagi. haih! sebenarnya inilah vidiyo paling feveret ai. ouh seriyes dalam banyak banyak vidiyo dia ini yang paling hmm auw cair hati lah ai cakap yu! he he he! cool kan. macam mana tak cair kalau dah sampai macam ini yang dia buatkan. ouh so sweet tahu.

ada jugak yang comment dekat sana cakap macam ini
"girls yang tengok video ni tok sah nak berangan ada lelaki melayu buat video macam ini untuk kau orang. ini je last yang tinggal"

aih apa pulak tak boleh nak berangan. siapa cakap tak ada. tapi kan hmm masalahnya adake? erk! ai selalu dengar orang cakap lelaki melayu ni kurang romantiknya. nak tengok mereka buat benda benda yang macam budak smart dekat atas ni buat agak susahlah. memakan usaha yang besar. aish yeke? entahlah. ai pun tak pasti. tapi kan budaya orang melayu lelaki itu pahlawan. pahlawan itu tinggi egonya.

tapi apa pun ini cara dia yang cuba untuk mencari kelainan dalam ucapan tahniah. dan dia berharap ucapan tulus dan ikhlas ini sampai kepada tuan badan yang dia tujukan. dan cara dia ini adalah sangat soooooo sweet! tahniah.

Aziz Hazmi - It's Over (Version 2)



hi sekali lagi. dah tengok vidiyo dia yang pertama tadi? sekarang ini version yang kedua pulak. hik hik hik! comel kan? dia buat dua vidiyo yang sama tapi version reverse pulak. hmm. dah tak nak fikir lagi dah siapa dia. abaikan. he he he. ouh yea untuk version kedua ini kata kata pujangga dari dia adalah seperti berikut

"biarpun putus cinta dan kita teruskan hidup"


pergh! sadis sungguh dia berpujangga kan kan kan.

Aziz Hazmi - It's Over (Version 1)



hi! korang dah tengok video yang tiba tiba feymes habis sekarang ni? hmm! tiba tiba terfikir siapa dia Aziz Hazmi? dengan Hanis Zalikha pulak tu kisahnya. ok lah untuk version yang pertama ini kata kata dari beliau untuk vidiyo ini adalah

"tak semestinya kita putus cinta kita bunuh diri"

SiHati Mahu Bercakap Cakap Pulak.

nak mula macam mana ya? kena say hi hi dulu kah? atau terus cakap apa ai mahu cakap? sebenarnya bukan ai yang mahu bercakap. tapi SiHati ai yang mahu bercakap. meronta ronta dari siang tadi. entah apa yang SiHati ai meroyan dekat dalam sana. urgh! ai sendiri tak pasti. SiHati ai tak sedih. SiHati ai tak gembira. erm! tengah tengah kot kan? atau mungkin bercampur campur. kalau orang putih cakap mix feeling gitu.

dah lama kan ai tak update. yea ai baru baik sakit. sakit apa? nanti kemudian ai cerita. kepala pun tingtong lagi. sakit. kesian. apalah nasib. tak apa. ini ujian dan dugaan. mesti ada kebaikan yang Allah mahu beri suatu hari nanti. kena yakin. mana boleh asyik mengeluh. bukan boleh baik pun kan.

hmm! dah 2hari berturut turut ai mimpi yang pelik. mimpi tsunami. sangat menakutkan. seriyes ai cakap sangat sangat menakutkan. bila terjaga terus istifar. teringat kalau kalau ada dosa ai yang belum ai taubatkan. sejak sakit dah lama tinggal solat sunat taubat. hmm. sedih. semoga ada kesempatan untuk kita semua lagi. sudah banyak tanda tanda yang Allah turunkan. itu erti Dia masih sayangkan kita. bila ai fikir fikir kan semula kalau d tafsirkan mimpi mimpi ai dari satu segi yang lain ia mengajar ai untuk jangan terlambat. kalau sayang cakap sayang. kalau benci lupakan saja. kalau bersalah minta maaf. kalau berdosa segera mohon ampun. kalau terlepas atau terlambat maka menyesal.

yea! menyesal! ai benci betul dengan perkataan menyesal. sebab bila dah menyesal mesti dah terlambat atau dah terlepas. kemudian mulalah nak salahkan diri sendiri. paling tak boleh tahan kalau hati sakit kemudian tak habis habis salahkan diri sendiri. penat tahu!

yea sekali lagi semalam BekasKesayangan ai masuk dalam mimpi ai. yang tragisnya ai mahu selamatkan dia tapi dia sombong pergi tinggalkan ai. ouh berlagaknya! ai cuma mahu selamatkan dia dari ombak tsunami yang sungguh tinggi dan besar. eyh helo! ai sedang berkorban nyawa d situ yea. dan engkau boleh pergi berlalu dengan muka yang penuh ego dan kesombongan? urgh! pelik! pelik! menangis nangis lah ai sebab takut apa apa jadi pada dia. kejam tau sebab eksyen macam tu dengan ai. bukan ai nak mengorat ke apa ke. ai cuma mahu dia selamat. dan akhirnya dalam mimpi ai tu ai berjaya selamatkan orang orang kesayangan ai tapi dia hilang. gila kau mimpi tragis bercampur ngeri habis oke!

jadi apa pengajaran mimpi ai itu erk? ai masih fikir fikir kan? kalau sebelum ai kehilangan dia ai mimpi dia pergi tinggalkan ai buat selama lama nya. tapi tadi ai mimpi ai mahu selamatkan dia tapi dia eksyen tak mahu. sudahnya ai selamat tapi dia entahlah. tapi yang pasti SiHati ai sampai saat ini masih sama macam dulu. yea mungkin ai sudah bertunang. tapi lupakan dulu soal itu. kenapa hati degil sangat. ai pun tak pasti. bukan ai tak cuba untuk terus buang dan lupakan dia. tapi saban hari dia masih muncul dalam fikiran hati dan mimpi. bukan ai tak pernah benci dia. tapi makin ai benci semakin kuat hati ai cakap suatu hari nanti Allah akan betulkan kembali jalan cerita yang sudah jauh menyimpang. mungkin ai banyak terpengaruh dengan cerita cerita fairytales agaknya kan?

ai mungkin macam budak budak. agaklah! tapi sejak berpisah banyak yang ai dah belajar. jujur dari satu segi kehidupan ai makin baik. dalam erti kata ai makin dekat dengan YangEsa. Alhamdulillah. jadi ai selesa dengan perubahan yang itu. ai juga makin matang dalam menilai sesuatu. dalam erti kata lain semakin belajar menghargai kehidupan yang ada. ai makin kuat dalam menempuhi kehidupan yang selalunya d luar jangkaan. bagus kan? itu hikmah yang sudah ai pelajari. dan yang paling penting sekali Allah sudah mengajar ai untuk lebih mengenal SiHati ai. suatu masa dulu ai selalu ragu ragu. selalu was was dengan hati sendiri. mungkin waktu itu hati hitam sangat agaknya! tapi sekarang jujur ai sudah redhakan semuanya. dan bila semakin ai redhakan kenangan yang dulu semakin kuat hati ai berpesan yakin pada YangEsa. suatu hari nanti semua akan baik baik aja.

petang sikit dapat dengar suara dia. yeah! rindu! terima kasih sebab masih ambil berat akan diri yang hina ini. terharu. masih ada getar yang sama. masih sama! ouh yea. selamat berjaya tempuhi alam pekerjaan yang penuh onak duri ranjau erm dan segala macam lagi dugaan dan cabaran yang akan datang. maaf jika ada pertanyaan yang tak mampu untuk ai jawabkan. bukan tak mahu menjawab. dan juga bukan sengaja mahu rahsiakan apa apa. cuma ai berpegang kepada ini

> Hadis Riwayat Bukhari : "Sesiapa yang menutup keaiban orang lain dan tidak menghebahkannya,Allah akan menutup keaibannya di dunia di akhirat."

> Hadis riwayat al-Tirmizi dan Ibn Majah : "Wahai orang yang sudah menyatakan beriman dengan lidahnya, tetapi iman itu belum sampai ke dalam hatinya! Janganlah kamu menyakiti orang Islam dan janganlah pula mencari keaiban mereka. Sebab sesiapa yang mencari keaiban saudaranya, nescaya Allah akan mencari pula keaibannya. Sesiapa yang dicari keaibannya oleh Allah, maka Dia akan mendedahkannya, meskipun ia berada dalam perjalanan yang jauh."

> Al-Hujurat (49):12 : "Dan janganlah sebahagian kalian mengumpat sebahagian yang lain. Suka salah seorang di antara kamu memakan daging saudaranya yang telah mati? Maka tentulah kalian akan merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima taubat dan Maha Penyayang".

Tuesday, 22 March 2011

Taylor Swift - Back To December



I'm so glad you made time to see me.
How's life, tell me how's your family?
I haven't seen them in a while.
You've been good, busier then ever.
We small talk, work and the weather
Your guard is up and I know why.

Cause the last time you saw me
Is still burned in the back of your mind.
You gave me roses and I left them there to die.

So this is me swallowing my pride,
Standing in front of you saying I'm sorry for that night,
And I go back to December all the time.
Turns out freedom ain't nothing but missing you,
Wishing that I realized what I had when you were mine.
I'd go back to December, turn around and make it all right.
I go back to December all the time.

These days I haven't been sleeping
Staying up playing back myself leaving,
When your birthday passed and I didn't call.
And I think about summer, all the beautiful times
I watched you laughing from the passenger side
Realized that I loved you in the fall.
Then the cold came, the dark days when fear crept into my mind.
You gave me all your love and all I gave you was goodbye.

So this is me swallowing my pride,
Standing in front of you saying I'm sorry for that night.
And I go back to December all the time.
Turns out freedom ain't nothing but missing you,
Wishing that I realized what I had when you were mine.
I'd go back to December turn around and change my own mind.
I go back to December all the time

I miss your tan skin, your sweet smile, so good to me, so right,
And how you held me in your arms that September night,
The first time you ever saw me cry.
Maybe this is wishful thinking,
Probably mindless dreaming
If we loved again I swear I'd love you right.

I'd go back in time and change it but I can't
So if the chain is on your door, I understand.

But this is me swallowing my pride,
Standing in front of you saying I'm sorry for that night,
And I go back to December.
Turns out freedom ain't nothing but missing you,
Wishing that I realized what I had when you were mine.
I'd go back to December turn around and make it alright.
I'd go back to December turn around and change my own mind.
I go back to December all the time.

Thursday, 17 March 2011

Jalan Jalan Makan Angin ~ Toys Museum + Feringghi Beach Penang. Hoyeah!

hoyeah! memang hoyeah! sebab lately ai dah semakin rajin untuk update belog ai. yeay! clap untuk diri sendiri. ai update update dan update tapi ai belum ada mood untuk update cerita tunang tunang ai kan? gila kejam kan ai nih. eheee!

sehari lepas selesai majlis tunang tunang ai, ai bawa kawan baek kesayangan ai aka CikAkakCheNor pergi jalan jalan sebagai tanda ai sangat sangat menghargai susah payah penat lelah kesanggupan beliau berkorban kudrat datang dari shah alam nun jauh d sana semata mata untuk menghadirkan diri beliau untuk menemani sahabat tercinta beliau aka adik tercinta beliau yang seorang ini dan memeriahkan majlis ai. terima kasih berjuta juta lemon sayang! ai love yu banyak banyak lah sayang!

jadi pada 20haribulan Februari 2011 ai dan EncekJantungHati dengan gembiranya bawa CikAkakCheNor kesayangan ai makan angin d pulau. untuk beliau mengimbau kenangan kenangan manis bertahun tahun yang dulu. ouh yea ada ai cakap yang beliau pernah menjadi warga Penang sebab beliau pernah belajar d UITM Penang. yeay! rindu UITM Penang.


~welcome! welcome! nak masuk seorang kena bayar RM10.00. mahal betul!~


~grrr! pening kepala ai tengok banyak sangat anak patung barbie comel keliling ai~


~ouh yeah! ai sangat teruja sebab ada robot besar!~


~aiseyh! diorang nih berangan habis.~


~CikAdik ai memang dari dulu gilakan tazmania. teruja habis dapat jumpa tazmania~


~bini ninja turtle yang pertama~


~bini ninja turtle yang kedua~


~sesi santai dekat pantai. teruja CikAkakCheNor jumpa pasir pantai sampai tak layan camera~


~jenuh CikAdik ai merengek rengek semata mata nak naik mende alah ni~


~erk! ai takut dia berani lebih pulak!~



~okey dah selamat nak mendarat ke tanah semula~

sebenarnya banyak lagi gambar gambar yang termuak muak hari itu. selebihnya ai upload dalam fesbuk aja. tak larat lah nak upload dekat sini semuanya. jenuh nak tunggu. nasiblah baik ada henfon murah ai dengan camera yang boleh tahan. tsk! tsk! kesian dekat ai kan sebab tak ada dg cam dah. dg cam ai yang lama sudah selamat rosak sebab jatuh masa ai pergi bercuti dekat Hanoi dulu.

terima kasih kepada EncekJantungHati ai sebab dia lah cameraman kami bila semua pun pakat nak bergedik gedik ala ala model dan tak ada siapa siapa lagi yang mahu pegang camera dan menjadi tukang tangkap gambar. nasib baiklah dia sangat memahami bahawa ai dan manusia manusia sekeliling ai juga adalah cameraholic. ekekekeke!

Wednesday, 16 March 2011

HeartBeat! HeartBeat! Heart Heart Beat! Heeee.


layan kan lagu ini? ouh ai sangat layan. feeling habis gitu. sebab everytime ai dengar suara MistaEnrique mesti ai jatuh cinta. harus lah. macam ala ala iklan celcom tu. tekejut bedebuk jatuh bangun balik tekejut lagi lepas tu bedebuk jatuh balik. haih macam itulah ai jatuh cinta tiap kali ai dengar suara MistaEnrique.

tapi kali ni ai bukan nak cakap pasal lagu lagu lah. yang ai nak ceritakan adalah HeartBeat. alah HeartBeat tu lah. banyak blogger dah tau dah. lebih kurang nak sama macam nuffnang lah jugak. tapi nama dia sedap lagi lah.

~ni lah banner HeartBeat ai. nak join sama kelik aja dekat atas sana tu~

~eheee! account HeartBeat ai~

~yeay! berjaya!

jom lah join beramai ramai. kalau tanak join jom lah shopping beramai ramai. ai tengok ada banyak hadiah hadiah menarik yang boleh d berikan pada siapa siapa yang special gitu. unik unik gitu samada untuk pakwe makwe atau mama abah atau atok nenek atau pakcik makcik atau adik kakak abang dan siapa siapa ajelah. menarik bukan? jadi jom lah join sama sama.

Tuesday, 15 March 2011

Letupan Nuklear Di Jepun Dan Tahap Bahayanya!

tadi ai sangat rajin gugel gugel fesbuk kawan kawan ai sampailah ai terjumpa satu artikel nih. dan ai sangat rajin nak share dekat sini. kesian mereka. semoga semua akan kembali seperti sediakala secepat yang mungkin.



SENDAI: Jepun semalam terus bertungkus-lumus untuk mengelak kecairan di dua reaktor nuklearnya yang rosak akibat gempa bumi mega Jumaat lalu dengan anggaran kematian akibat tsunami yang menyusul di sepanjang pantai timur laut negara itu mencecah 10,000 orang.

Jika berlaku kecairan atau ‘meltdown’ di loji terbabit ia menjadi bencana ketiga berturut-turut selepas negara Matahari Terbit itu dilanda gempa bumi dan tsunami.

Agensi berita Kyodo melaporkan gagal menghubungi kira-kira 10,000 penduduk di pekan nelayan dan pelancongan, Minamisanriku, Miyagi, sejak kejadian itu.
Pegawai semalam bertungkus-lumus mengawal teras reaktor nuklear (nuclear core) di dua loji nuklear berkenaan daripada menjadi terlalu panas seterusnya menyebabkan kebocoran radiasi ke udara.

Sumber kerajaan berkata, bangunan reaktor kedua berada dalam risiko untuk meletup selepas letupan terjadi pada reaktor ketiga sehari sebelum ini.

Pihak berkuasa menetapkan kawasan larangan 20 kilometer di sekeliling loji nuklear Fukushima Daiichi milik Tokyo Electric Power (TEPCO) dan 10 kilometer di sekeliling sebuah lagi loji nuklear berhampiran.
Kira-kira 140,000 penduduk di kawasan terbabit sudah dipindahkan, manakala pihak berkuasa membuat persediaan mengedar iodin kepada mereka yang mungkin terdedah kepada radioaktif.

Kemalangan nuklear paling teruk sejak kejadian Chernobyl pada 1986 itu, mencetuskan kritikan bahawa pihak berkuasa gagal bersedia menghadapi gempa bumi mega dan ancaman yang bakal dihadapi industri tenaga nuklear negara.

Reaktor nombor 1 di Fukushima yang terletak 240 kilometer utara Tokyo dipercayai sudah mengalami kecairan pada sebahagian batang bahan bakarnya.

Berikutan itu, jurutera mengepam air laut untuk mengawal perkara sama berlaku pada reaktor nombor 3 dan kerajaan mengakui pihaknya bertindak lambat semalam.

“Tidak seperti reaktor nombor 1, kami mengalirkan dan memasukkan air pada peringkat awal ke reaktor nombor 3,” kata Ketua Setiausaha Kabinet, Yukio Edano pada sidang media.

TEPCO berkata, tahap radiasi di sekitar loji Fukushima Daiichi meningkat melebihi tahap selamat, tetapi tidak memberi ancaman terus kepada kesihatan manusia. Bekalan elektrik di kawasan yang dikendali TEPCO mungkin terganggu selama berminggu-minggu.

Pegawai rasmi Jepun berkata, ada kira-kira 190 orang dalam lingkungan 10 kilometer dari loji nuklear ketika tahap radiasi meningkat dan 22 orang disahkan menderita akibat pencemaran itu.

Angin yang bertiup di loji itu dari selatan turut menjejaskan penduduk di utara, kata pegawai di Agensi Kaji Cuaca Jepun.

Agensi Keselamatan Nuklear berkata, kemalangan di loji itu kurang serius berbanding insiden Three Mile Island, Pennsylvania di Amerika Syarikat pada 1979 dan Chernobyl di Ukraine (ketika itu sebahagian daripada Kesatuan Soviet) pada 1986.

Pegawai rasmi berkata, agensi itu mengkategorikan insiden itu pada tahap empat menurut skala Peristiwa Nuklear dan Radiologi Antarabangsa (INES).
Kejadian Three Mile dikategorikan sebagai peringkat lima, manakala Chernobyl berada di skala tujuh.

Sementara itu, beribu-ribu mangsa menghabiskan malam sejuk hanya berbekalkan selimut di pusat perlindungan.

Di bandar yang dekat dengan pantai Rikuzentakata, lebih 1,000 orang berlindung di sekolah atas bukit mendengar radio yang menyiarkan berita terkini. Di dinding ditampal nama mangsa yang terselamat. Ada yang menangis sambil membaca senarai nama.

Sepanjang pantai timur laut negara itu, pekerja penyelamat mencari mangsa di kawasan timbunan runtuhan bangunan, bot kereta dan sampah di bandar Sendai yang terletak 300 kilometer timur laut Tokyo.

Kyodo berkata, kira-kira 300,000 orang sudah meninggalkan kawasan itu dan berlindung di pusat perlindungan sementara.

Dikatakan 5.5 juta penduduk putus bekalan elektrik, manakala 20,800 bangunan musnah. Empat kereta api turut musnah. – Reuters

Jalan Jalan Makan Kenduri ~ Titi Gajah, Alor Star Kedah.

ya iya. wiken lepas ai dan keluarga pergi berjalan sampai ke utara malaysia. ke negeri kedah darul aman. semata mata untuk makan kenduri kahwin d rumah entah siapa siapa yang ai lansung tak kenal. harap maaf. apa nak buat terpaksa ikut sebab PuanMama dan TuanAbah memaksa untuk ai pergi jugak maka ai pun harus pergi.
~perkara pertama yang harus d lakukan sesudah sampai ke rumah kenduri~
~PuanMama sudah lali dengan habit kami adik beradik~
~belakang rumah kenduri ada sawah padi dan kami kejakunan d sana ye!~
~sebab inilah ai sangat sayang mereka!~

~haaaa yang tepi PuanMama ai itulah wakil tuan rumah kenduri. itu ToksuHajar~
~dalam kereta mesti wajib ada sesi bercamwhoring oke.harus!~

~ini adalah meja makan untuk tetamu vvip mereka @ keluarga pengantin lelaki~

~tadaaa! inilah pelaminan indahnya~

selepas makan kenduri TuanAbah dan PuanMama menyinggah sebentar dekat rumah kawan mereka. kawan baek mereka. harus singgah. eyh bukan wajib singgah kalau pergi sana. sigh! kemudian haruslah kami terlepak sampai ke padang besar. hak! hak! hak! kami adik beradik memang kejam sebab paksa TuanAbah pergi sana padahal tak ada apa apa yang menarik pun dekat sana. eyh rasanya ai silap. ada sesuatu yang menariklah dekat sana. baru pertama kali ai rasa. pergh! memang super sedap. nak tahu apa?

~tadaaa! inilah dia pulut mangga @ pulut pelam~

oke sampai sini aje entry ai untuk kali ini. lagu d bawah buat ai jadi rajin sangat nak update blog malam ini. lagu itu buat jiwa ai rasa tenang tenang aje. lagu itu buat perasaan ai rasa gembira gembira aje. lagu itu buat hati ai berbunga bunga aje.

Monday, 14 March 2011

Natasha Bedingfield - Put Your Arms Around Me



That original feeling never went away
That's why I'm standing here today. Whoa Whoa
So many up and downs
And nothing has changed
That's why you know I'm here to stay. Whoa Whoa

So put your arms around me
And then stay there forever
Let it always be this way
You and me together

So put you arms around me
And I'll never let go
I know they're easy words to say
But I mean it more then ever

Yours is the kind of love
makes nothing else feel good enough
And I'm never gonna give you up. Oh no Oh no

That original feeling never went away
That's why I'm standing here today. Whoa Whoa
Ain't nobody gonna take your place
Only you made me feel this way

So many up and downs
And nothing has changed
That's why you know I'm here to stay. Whoa Whoa
Ain't nobody gonna replace
Only you make me feel this saved

So put your arms around me
And then stay there forever
Let it always be this way
You and me together

So put you arms around me
And I'll never let go
I know they're easy words to say
But I mean it more then ever

Yours is the kind of love
makes nothing else feel good enough
And I'm never gonna give you up. Oh no Oh no

I can't explain what's the glue that holds us in. Whoa Whoa
I can't refrain if I had a chance to do it over again. Whoa Whoa

So put your arms around me
And then stay there forever
Let it always be this way
You and me together

So put you arms around me
And I'll never let go
I know they're easy words to say
But I mean it more than ever

Yours is the kind of love
makes nothing else feel good enough
And I'm never gonna give you up. Oh no Oh no

Yours is the kind of love
makes nothing else feel good enough
And I'm never gonna give you up. Oh no Oh no No No No

FaceBlog Saya!


atlast hari ini baru ada masa nak gugel balik page FaceBlog untuk siapkan entry tentang mereka dan kemudian join mereka secara officialnya. haih sungguh kuasa malas menguasai diri sampai otak tak mahu berfungsi dengan sebaek baeknya sedangkan setiap hari akan mengadap laptop usang ai dan kemudian blogwalk merata rata. gila hebat bila dah jadi pemalas.

apatu FaceBlog?

tujuan FaceBlog d wujudkan ialah atas dasar untuk mengumpul dan membina satu komuniti blogger khususnya d seluruh Malaysia dan dunia am nya. marilah kita bersatu dan bekerjasama dalam membantu rakan rakan blogger kita seluruh Malaysia.

seperti facebook mereka juga mempunyai tujuan yang sama iaitu menjalinkan hubungan yang lebih erat antara para blogger d seluruh Malaysia selaras dengan tema yang mereka gunakan iaitu seakan akan tema facebook. sertailah mereka dan bersama kita memeriahkan dunia blog Malaysia. Terima Kasih.

ai dah join dah. dah lama dah. tapi baru hari ini ada masa nak siapkan entry tentang FaceBlog nih. kesian. kesian. maaf. maaf. jom jom. join FaceBlog ramai ramai. meriah sikit dunia blog.

Irwansyah - Tentang Perasaanku

aku takkan lelah menunggu
hingga waktu ajal menjemputku
takkan pernah ada sesalku untuk menunggumu
aku harus tetap menunggu
hingga nanti aku berbaring
sampai mati aku akan tetap menunggumu
ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
ingin ku berikan semua hanya untukmu
agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu
ku ingin kau tahu tentang perasaanku
ku ingin kau tahu besar cinta padamu
ingin ku berikan sisa waktuku
dan sisa umurku sampai mati
aku harus tetap menunggu
hingga nanti aku berbaring
sampai mati aku akan tetap akan tetap menunggumy
ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
ingin ku berikan semua hanya untukmu
agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu
ku ingin kau tahu tentang perasaanku
ku ingin kau tahu besar cinta padamu
ingin ku berikan sisa waktuku
dan sisa umurku
ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
ingin ku berikan semua hanya untukmu
agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu
ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
ingin ku berikan semua hanya untukmu
agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu
ku ingin kau tahu tentang perasaanku
ku ingin kau tahu besar cinta padamu
ingin ku berikan sisa waktuku
dan sisa umurku sampai mati

Semalam Mimpi Dia Lagi

Semalam ai mimpi. mimpi dia. dia yang ai sayang. entah sampai bila. bangun tidur kepala pening. menangis dalam tidur. itu yang tak bagusnya. seharian otak ligat berfikir. kenapa? mungkin sebab terlalu rindukan dia. ouh tidak. ai sudah bertunang. inilah yang ai runsingkan semenjak dua tiga empat menjak nih.

semalam ai pergi jalan jalan dekat Queensbay Mall. ouh sudah berapa lama ai tak jejakkan kaki dekat situ. bertahun jugaklah. kali terakhir ai pergi sana dengan dia. tempat terakhir kami pergi al-ikhsan. itu tempat wajib dia. tempat favourite dia. harus pergi. harus singgah bila ternampak. dan semalam ai pergi ke sana. adik ai yang bongsu mahu cari kasut bola yang baru. sumpah ai sangat rindu dia. ai tak tahu macam mana mahu terus hidup lama d bumi tanah tempat ai lahir ni. setiap inci tanah ini ada kenangan bersama dia. setiap inci tahu!

sebelum ai hilang dia ai mimpi dia meninggal dalam satu kemalangan. bangun tidur ai menangis sepuasnya. kemudian tak lama selepas itu ai hilang dia. masa itu baru ai tahu itu petanda dia akan tinggalkan ai untuk bersama orang yang lebih bahagiakan dia.

semalam ai mimpi dia akan berkahwin. kahwin dengan gadis pilihan hati dia. tapi kesian wajah dia sangat sedih. tapi wajah gadis hatinya sangat gembira. kenapakah? ouh mungkin tuhan hantar petanda sekali lagi kepada ai untuk harus berusaha lupakan dia terus untuk selamanya. atau mungkin tuhan mahu ai tahu dia akan bina hidup baru tak lama lagi.

apapun ai sangat rindukan dia. sangat sangat dan sangat sangat. ai rindukan mak. ai rindukan abah. ai rindukan aynn. ai rindukan kak. ai rindukan along. ai rindukan nazhan. ai rindukan semua. semua yang pernah ada dalam hidup ai untuk 6tahun yang lepas. ai akan balik. balik ke rumah ai d sana satu masa nanti. sebab ai sangat rindukan mereka. tapi ai tengah cari kekuatan untuk berdepan dengan mereka. mungkin mereka sudah bencikan ai. kerana mereka sudah punya ahli keluarga yang baru. pengganti diri ai.

setiap hari ai sebutkan nama dia. tak kira pada siapa pun. walaupun pada EncekJantungHati tunangan ai sendiri. tak kira d mana sekalipun ai berada. nama dia terus terusan ai sebut. dan iya memang ai sedang melukakan hati orang yang tak bersalah. dan ai sedang melukakan hati ai sendiri. kalau ai punya kuasa ajaib. ai mahu padamkan semua kenangan bersama dia dulu. supaya ai tak terus berharap. berharap agar akan muncul 1saat yang ajaib. untuk yang terputus bersambung semula. yang terpisah bersama semula. tapi ini kehendak takdir. takdir yang ai belum mampu untuk redhakan. walaupun saat ini ai sedang berada dalam 1dunia yang baru.