Monday, 20 June 2011

Its Belated Hari 19haribulan!

macam biasa ai ketinggalan lagi. ketinggalan jauh sangat untuk selalu update cerita cerita yang berlalu dalam kehidupan seharian. ouh kehidupan seharian untuk seorang manusia bernama Dya Aien terlalu mencabar. mencabar kerana penuh dengan tanggungjwab dan amanah yang d pikul atas bahu yang kecil lagi lemah ini.

ai manusia biasa. terkadang hati yang lemah menjadi keras dek kerana tergelincir bila terdengar bisikan syaitan dalam menghasut. terkadang akal hilang kewarasan dalam berkata kata apatah lagi dalam membuat keputusan dek kerana minda tersasul bila terlalu banyak berfikir untuk mencari jawapan yang pasti.

apa yang ai tahu ai cuma manusia biasa yang penuh dengan cita cita dan impian impian yang kadang kala d luar logik akal seorang manusia. tapi kata Allah 'KunFayaKun'. walau d luar logik akal manusia bila sudah d izinkan Dia maka tiada apa yang mustahil. lihat saja apa yang ai lalui saat ini. sungguh lansung tak pernah terlintas d fikiran dugaan dan ujian seberat ini yang akan ai lalui dan perlu ai tempuh.

terkadang rasa letih betul untuk bangun dan terus berjalan meneruskan kehidupan dalam keadaan yang lemah. tapi berbekalkan semangat yang d pinjamkan mereka mereka d sekeliling ai bangun untuk hadapi jugak apa yang mendatang. selagi nafas belum terhenti selagi itu amanah terus d pikul.

eyh sudahlah. ai memang tak reti untuk berpuitis puitis jiwang jiwang karat bagai. anyway d sebabkan sudah terlambat sehari maka rasa macam mimpi bila tiba tiba tengok ticker eyh sudah 213 hari ai bersama EncekJantungHati. Alhamdulillah YaAllah! ai bersyukur.

bergaduh manja manja ganas ganas itu sudah lumrah. kata orang dugaan alam pertunangan. apatah lagi ai dan beliau masih dalam mencari keserasian dan kesefahaman dan masih baru dalam mengenali diri masing masing. kadang kadang ego lebih. errr ai memang kepala batu jugak ada dalam. keras. macam konkrit! campur dengan simen letak sikit bata keras baik punya. huh memang selalulah EncekJantungHati kena mengalah. sorry sayang!

anyway! Alhamdulillah YaAllah. Selamat Yang KeTujuh Bulan Sama Sama Terdimengorat sayang. Selamat Yang KeEmpat Bulan Pertunangan ai dan EncekJantungHati. Alhamdulillah. Alhamdulillah. betul cakap BekasKesayangan ai. ai akan d kurniakan seorang insan bergelar lelaki yang lebih baik dari dia. dan kepada BekasKesayangan terima kasih kerana selalu mendoakan ai untuk mendapat pengganti yang lebih baik dari anda. ai hargai doa anda. doakan jodoh kami kekal sampai ke syurga. InsyaAllah.

ehemmm. dan untuk hari 19haribulan kali ini EncekJantungHati hadiahkan ai sesuatu yang ai rasa sangat sangat berharga. terima kasih sayang! errr rasanya first time ai panggil beliau sayang. oke fine! kalau beliau baca mesti kembang hidung. eyh perasan lah tu. oke sayang ai tahu yu baca. dekat sini guna nickname sayang ajelah ye! tak boleh pecah rahsia nama yang selalu ai panggil dekat yu. bahaya! ngeks!


~terima kasih EncekJantungHati! mesej yang anda cuba sampaikan terus menusuk ke kalbu.cewahhh!~

1 comment:

45IL4H D.K.K said...

Sejuk hati mendengarnya. Kadangkala kita tak perlu berfikir berat sgt dgn masalah yg melanda. Yakini Allah akan uruskan masalah yg sukar diselesaikan tu, sebab Dia yang memberi ujian, sudah pasti Dia yang tahu menyelesaikan. Bukan manusia. Pokoknya Allah nak tengok KESABARAN kita hadapi ujian.. tu je. Pastikan kita menang dalam ujian-ujiannya :)

Nasihat untuk diri sendiri gak ni. :)