Monday 25 April 2011

Twitter Via Celcom Sms


~comel kan kan kan? heheh~

hai all. selamat pagi. have a nice day. hye siapa dekat sini seorang twitterer macam ai? errr ai jugak seorang fesbuker. kalau tak online sehari mesti rasa macam demam kura kura. jadi d sebabkan ai seorang addicted kepada dua mende alah comel sekali alam ini jadi ai akan cari apa saja cara untuk selalu get connected with both of them. them? gosh dah macam orang pulak.


seawal dulu ai sudah daftar fesbuk via celcom sms. jadi hari ini ai daftar twitter via celcom sms pula. ai pengguna tegar celcom oke. sejak orang hijau kelentong ai banyak sangat jadi ai curanglah beralih arah kepada orang biru pulak. mentang mentanglah muka ai muka budak budak. senang senang aje diorang kelentong ai. sob sob sob!

nak tahu macam mana? jom ai ajarkan some simple steps.


1. step pertama - korang kena ada henfon. kemudian pergi dekat section new message taip T kemudian hantar dekat nombor 29800. senangkan? nanti anda akan dapat mesej cakap you have successfully bla bla bla bla and so on. dan anda juga akan dapat 1 lagi mesej yang akan minta anda untuk pergi dekat link bla bla bla.

2. step kedua - link bla bla bla yang mesej tersebut maksudkan adalah link ini. bila sudah masuk web tersebut anda kena kelik dekat button yang akan linkkan twitter anda. nanti akan keluar page macam dekat bawah dan anda perlu kelik allow. lepas tu sekali lagi anda kena kelik allow.



3. step ketiga - nanti akan keluar page ini. jadi masukkanlah number henfon anda. anda boleh masukkan sampai 5number. omakaih. siapalah yang kaya sangat sampai ada 5number? kalah perdana menteri betul. jangan lupa untuk save ok kalau tak sia sia ajalah usaha anda. hahaha!



~tweet tweet! ini percubaan pertama ai tweet via celcom sms~


status twitter anda akan muncul dekat fesbuk juga. yeay! itu pun kalau anda link kan fesbuk dengan twitter anda. jadi jimat kan kan kan? anda boleh shout dekat 1tempat saja dan apa yang anda shoutout itu akan keluar dekat 2tempat. jadi tak adalah sesi twitter terbiar berhabuk tak berupdate. muahahahaha! oke sudah siap. selamat mencuba. semoga berjaya.

3 comments:

kindergartenlibrary said...

bagus2 ..kongsi lagi ..^_^

♣DYA AL-AIEN♣ said...

NELLY:

hehehe.. :)

Anonymous said...

Pakai celcom U.O.X or S.O.X tak boleh eh?

Lilypie First Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers