Saturday, 2 April 2011

Udang Ketak Hye Hye Hye!

hai! lama sudah tertinggal belog. sibuk? mungkinlah. sibuk dengan sakit! ouh berbalik kepada beberapa hari yang sudah BekasKesayangan ada bercakap cakap dengan ai melalui telefon. hmm! ai rasa itu pertama kali selepas hampir setahun lansung tidak bercakap mendengar suara masing masing. sebab ai tak mahulah jawab bila telefon membebel dan nombor yang keluar adalah nombor dia. ai tak mahu jawab sebab ai tahu ai tak cukup kuat. paling ai takut adalah kalau tiba tiba ai menangis!

dalam banyak banyak perkara yang ai paling ingat adalah dia mahu ai terima EncekJantungHati ai dan kemudian lupakan dia. waktu dia cakap ayat tersebut seriyus ai cakap tiba tiba terasa macam kepala terhantuk dekat dinding laju laju kemudian terbangun dari tido dengan mimpi yang panjang. senang betul dia bercakap. tapi bagi ai dia kejam sebenarnya. ouh! sungguh kejam tahu. kalau ai bersama dia cuma untuk 6saat atau 6minit mungkinlah senang senang boleh lupa dia. tapi ai bersama dia untuk 6tahun tahu! 6tahun kemudian semua pun sia sia.

lepas tiba tiba rasa macam terhantuk dekat dinding kemudian dengan berpinar pinar ai semacam bangun dari mimpi ngeri terus terfikir kenapa dia cakap macam ok finelah dah benci ai. sudah puas cari cari kemudian baru dapat jawapan. ouh! patutlah pun. jadi baiklah. tak mengapalah. 1hari nanti jangan salahkan ai cakap ai yang tak reti hargai. ai masih menunggu dan ai masih mengharap. dan belog ini adalah bukti tempat ai meluahkan segalanya.

lupakan dia! baiklah! lupakan. sekarang mari bercakap soal kejutan. yeah! ops engkau! hahah! baru baru yang lepas ai teringin sungguh mahu makan makanan yang eksotik. tapi bukan eksotik macam ular katak lipas lipan semut ulat biawak landak atau sebagainya. ai cuma sangat mahu makan udang ketak atau ada orang yang panggil sebagai udang lipan dan belangkas. boleh d kira sebagai eksotik juga kan? jenuh membebel bebel dekat fesbuk dengan harapan ada orang faham. dan yeay! nasib baik EncekJantungHati faham. jenuh betul mencari. pheww! susah pulak nak jumpa bila waktu tekak teringin betul mahu makan.

tadaaa! udang ketak aka udang lipan yang sudah siap d masak. cuba teka siapa yang rajin? hmm! hmm! mestilah EncekJantungHati ai. silalah percaya beliau masakkan untuk ai. phew! terharu ai. hilang merajuk 2minggu. kehkehkeh! sesungguhnya ai bertuah kerana yang bersusah payah mencari adalah bakal EmakInLaw ai. seriyuslah ai sangat terharu. rupanya kehidupan mewah dengan kasih dan sayang. syukur Alhamdulillah YaAllah! bila EncekJantungHati hantar ke rumah PuanMama dan TuanAbah pun gelak gelak sambil makan cakap sedap. paling ai tak tahan bila TuanAbah cakap oke lulus untuk jadi menantu. kuang! kuang! kuang! terbalik pulak. hihihi!


~surprise! eyh! eyh! eyh!~


~cantik kan? abaikan background entah apa apa tu~

kan sudah ai cakap ai merajuk. ai merajuk 2minggu tahu. tak ada mesej. tak jawab call. tak pandang muka. dan semua pun tak. hihihi! tapi pandai EncekJantungHati pujuk. beliau masak. beliau hantar ke rumah. beliau tolong kopekkan kulit udang sebab semulajadi ai memang malas nak kopek mengopek. dan beliau belikan hadiah yang memang ai cari tapi ai sudah lupa pun. dan kemudian beliau yang pakaikan terus tak mahu tanggalkan dah. phewww! rasa macam comel aje pakai duit 5sen dekat tangan. jumlah semua 35sen tunai. ekekekek! sekali lagi terima kasih juta juta rupiah EncekJantungHati! tangan ai yang kosong sudah berganti dengan yang baru. yeay!

2 comments:

lina said...

sweetnya en jantung hati dya...iAllah dya akn bahagia sgt dgn dia..amin..
as time goes, the past is the past,look 4 the future..;)

♣dya aien♣ said...

LINA: tq soooo much lina.. yeah dya hope semua kelukaan dya yg dulu akan terubat jugak nanti..